Offene Gärten

19 jun

Jeg var kun forbi kolonihaven i dag for at vande pelargonier. Så jeg tog ingen nye billeder. I stedet viser jeg et par billeder fra min lille udflugt i lørdags, hvor der var åbne haver i Tyskland. Jeg havde på forhand checket et par haver ud på nettet. Jeg forsøgte at lave en rute, så jeg ikke ville komme til at køre mere, end godt var. Den første have ligger i Flensborg. Der havde man sluttet fred med sit skvalderkål og dyrkede det naturlige look. Egentlig ok, men roserne var knap sprunget ud endnu.

Næste stop var Rosarium Barderup. Et lille rosarium på 1000 m2 med historiske roser. Heller ikke her var der ret mange roser i blomst. Til gengæld var der en fin lille cafè med god kaffe og hjemmelavet kage. Mens jeg fik min kaffe og kage, fik jeg en god snak med de to søde damer, der har stedet. Her kunne jeg nok finde på at tage ned igen – måske for at erhverve mig nogle historiske roser på egen rod.

Næste stop var Gärtnerei Schröder ( www.gaertnerei-schroeder-kg.de). En kombineret gartneri og cafè. Her et foto af den første buket-automat, jeg har set.

Der var også forskellige samlinger af haveredskaber & tilbehør. Her vandkande-samlingen.

Nu havde jeg jo fået min kaffe, ellers var her også ganske hyggeligt. Der var siddepladser overalt i haven.

Sød ide!

Jeg havde en have mere på programmet. Den kommer på bloggen i morgen.

Skriv et svar

