Endnu en tysk have

20 jun

Den sidste have jeg så i søndags var nok den smukkeste. De følgende billeder giver kun et lille indtryk.

Riddersporer ved lysthus.

Lægebaldrian.

Hjemmelavet insekthotel og en flot kvan.

Salvie og timian med muslingeskaller.

Bregner brugt som jorddække i urtehaven.

Smukt eksemplar af en af mine yndlingsstauder, månestråle eller kirengeshoma palmata.

Orkideer, jeg tror, det er gøgeurt.

Lille sø med åkander og primula.

Buegange med roser og løvefod – endnu en af mine yndlingsstauder.

– Og så havde de en hønsegård! Det kan stadig fascinere en byboer som mig.

Hvis man kan begå sig en smule på tysk, er linket her:

http://offenergarten.de/teilnehmer/schleswig-flensburg/020-nanette-und-jurgen-troger/

2 kommentarer to “Endnu en tysk have”

  1. Marie-Louise Veber Paustian 21. juni 2012 hos 08:39 #

    Må jeg spørge, hvor denne have ligger?

    • Helle 21. juni 2012 hos 18:08 #

      Det er Nanette og Jürgen Tröger, Meierstrasse 13, 24855 Jübek. Jeg gætter, det er ca. 10 km nord for Schleswig. Den er kun ca. 2000m2 stor – men fin! Jeg kan ikke sætte linket ind her åbenbart – men jeg prøver at lægge det på opslaget fra i går.

Skriv et svar

