Sankt Hans aften

23 jun

– Og vi skal ingenting. Det er helt ok, vi samler kræfter til flytningen til rækkehuset i Vollerup næste weekend. Vi var ude at kigge i dag – og der mangler godt nok en del endnu. Jeg fik dog at vide, at de grubber jorden, og det blev jeg rigtig glad for. Jeg havde mine tvivl – når nu det var et almennyttigt byggeri, om man da tog sig af sådan noget også. Og det gør man! Super!

Jeg var ikke i haven i dag – end ikke for blot at kigge. I morgen skal min søster Jytte og jeg stå i Plantorama og advokere for Det Danske Rosenselskab. Forhåbentlig kan vi tegne nogle medlemmer. Det er jo Rosens Dag i morgen! Vi er desværre blevet betegnet som eksperter i den lokale presse. Det er jeg lidt ked af, for det er vi ikke. Men vi holder begge af roser – og det må så række.

I kolonihaven blomstrer mine egne roser. Her er det Rose de Rescht. Den er jeg specielt stolt af, fordi det er min første rose, jeg har lavet fra stikling.

En anden af mine roser, er Generous Gardener, en Austin rose. Jeg har faktisk to af slagsen – så mon ikke den ene skal med til Vollerup. Den var iøvrigt frosset helt tilbage i vinter, men skyder rigtig fint nu.

 

Skriv et svar

