God dag i Plantorama

25 jun

Ja, det var så i går. Min søster og jeg var der fra 10-17 for at fortælle om Det Danske Rosenselskab og snakke roser. Folk kom i en lind strøm og vi snakkede konstant med nogen. Jeg var monstertræt om aftenen, men det var en god dag. Hverken i går eller i dag nåede jeg i haven, men her er et par fotos fra i fredags.

Her først mine hjemmelavede petunia. Jeg synes egentlig farverne er fine – og de dufter.

Det varer lidt før de bliver modne, men der bliver da blåbær i år.

Her en sommerblomst jeg har fået af Ejnar fra Rosenselskabet. Den ligner en lychnis, altså tjærenellike af en slags. Fræk farve, som egentlig er god til de historiske roser.

Denne iris er en af flere, som jeg har fået af Ida, som også har kolonihave på samme vej som mig. Jeg kan ikke huske, om jeg har nævnt det. – Men vi har fundet ud af, at vi har arbejdet sammen for knap fyrre år siden på samme hotel i Sønderborg. Det synes jeg, er rigtig sjovt! Ida er omkring de nogen og halvfjerds i dag.

Skriv et svar

