Flere iris

7 mar

Jeg har ikke blot skægiris. Måske kan man fornemme det, den ene af de viste iris i dag er lillebitte og jeg kan ikke huske, hvad den hedder. Jeg købte den for et par år siden i Staudehaven på Fyn. I parantes bemærket lukker de den 3. juni i år. Og der er ophørsudsalg – det lyder “farligt”!

Så er der en iris sibirica, “Cambridge”. Den kan nok bedre klare lerjorden i kolonihaven, uden jeg gør noget ved den. Den sidste er en blommeiris, iris gramineus. Den dufter så dejligt.

2 kommentarer to “Flere iris”

  1. Marianne 8. marts 2012 hos 08:46 #

    Hvor er de smukke 😀
    Jeg købte lige 5 potter Iris reticulata, i Netto i går til 12 kr. pr. potte. De er simpelhen så skønne.
    Den slags kan man kun have for lidt af i sin have ;-D
    Ha´en god dag. Her skinner solen.
    Forårs hilsner fra Marianne.

  2. Helle 8. marts 2012 hos 11:27 #

    Tak og i lige måde 🙂

Skriv en kommentar