Det danske Rosenselskab

9 mar

Weekend – bare så dejligt! Jeg glæder mig sådan til at komme i haven i morgen. Der har kun været tid til et enkelt kig eller to i løbet af ugen.

Søndag går turen til Korsør, hvor Rosenselskabet har den årlige general-forsamling. Det er første gang, jeg deltager, så jeg er da lidt spændt på dagen. Også fordi, vi er inviteret til Gartneriet Spiren.

Rosen på billedet er i øvrigt Getrud Jekyll, som jeg har et opstammet eksemplar af i min kolonihave. Jeg har tre opstammede roser, der alle tre startede med at stå et par år i store krukker. Jeg tror, det er godt, de er blevet plantet ud i den fede alsiske lerjord nu. De er pakket ind i fiberdug endnu og ser ud til at have klaret frostgraderne  – modsat et par andre roser, der er blevet skadet af frosten.

Skriv en kommentar